Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails
bismilah Pictures, Images and Photos

Saturday, August 22, 2009

Sempena hari baik bulan baik ini saya memohon ampun dan maaf diatas kesilapan dan kesalahan yang berlaku sepanjang tahun.kini menjelang pula Ramadan.....dan mungkin Ramadan tahun depan masih diberi kesempatan atau pun tidak kita belum pasti lagi bersua di atas muka bumi yang penuh pancaroba. Ditambah berbagai-bagai masalah dan tanggungjawab yang belum selesai lagi.

Kesibukan sentiasa menghantui kita dengan keadaan negara yang melanda wabak H1N1 ini juga menyebabkan kita terbatas untuk bertemu samaada melalui blog atau bertemu wajah. Walaupun aku bukannya seorang jururawat tetapi sebagai pendidik yang lanjut usia tetapi bebanan tugas lebih kurang sama saja. Di mana sekolah pun sama ada di Rompin, di Kemaman, di Danau Kota, di Senai di Sarang Tiong di Kuantan semuanya terkejut dengan wabak hinzir ini . .Allah turunkan penyakit, balak dan wabak tak kira siapa saja tak kira di mana subhanallah.
Ada penyakit yang datang dari langit ada penyakit yang datang dari bumi, ini adalah diatas kesalahan hambanya yang tidak menurut perinta Nya.

Beberapa minggu kebelakang ini aku sibuk menyediakan topeng muka dan menguruskan penghantaran murid ke hospital dan mengambil suhu kepanasan badan murid-murid, disamping mengada solat hajat mohon dijauhkan Allah wabak tersebut. Tetapi yang cukup sedihnya ketika kami sedang khusuk memohon restu dari Allah segelintar murid yang tidak peka mengambl kesempatan tidak solat dengan mengambil jalan mudah mengatakan tidak bawa telekung dan melakukan perkara yang tidak sepatutnya dilakukan oleh murid sekolah rendah apatah lagi murid perempuan. Inilah dunia sudah akhir zaman.....mereka ini menoreh tangannya dengan pisau menulis nama sesorang yang disukainya.

Disini dulu semoga aku, ahli keluargaku dan sahabat handai dijauhi segala musibah amin ya Rabbiil Alamin.

1 Comment:

  1. NANOMEOW said...
    astaghfirullah~~~ @_@

Post a Comment



kain sutera كاين سوترا © 2008. Template by Dicas Blogger.

TOPO