Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails
bismilah Pictures, Images and Photos

Thursday, December 10, 2009

Dizaman silam

ARCA IKAN LAYARAN SEBELUM MASUK BANDAR ROMPIN

BANDAR BARU ROMPIN
PUSARA ARWAH AYAHKU BERSEBELAHAN PUSARA IBUKU

Pada hari raya Aidil Adha yang kedua aku bersama kakakku Maimun serta adikku Halimahtun dan Ab. Razik begitu juga adikku yang bongsu Najjah telah pergi menziarahi kubur ayah dan ibuku di kampung Banjir Simpang Sepayang. Pagi itu terlalu hening dan syahdu apa tak lagi dikawasan perkuburan yang dihiasi pepohon bunga cina yang harum semerbak memutih suci dan bersih.
Kami berlima membentang surat khabar lama untuk dijadikan alas tempat duduk kami sekadar satu jam kami disitu untuk menyedakahkan bacaan yassin dan tahlil perasaan hiba terasa.Apakah anak-anak dan cucu-cucu kami nanti akan melakukan apa yang telah kami lakukan ini.....dan terasa hiba jua apabila aku melihat makin bertambah batu-batu nisan yang menyebabkan bertambahnya penghuni diqariah ini.Aku yang menghampiri usia emas sentiasa teringat-ingat sebagai calon-calonnya.
Selepas selesai kami membaca yassin kami terus ke pekan Rompin untuk membeli sedikit keperluan untuk program BBQ di perkarangan rumahku pada malam nanti tapi malangnya pada pagi itu tiada ikan segar di pasar Rompin maklumlah musim tengkujuh agaknya.

JAMBATAN TANJUNG GEMOK

JETI TANJUNG GEMOK DAN TERDAPAT SEBUAH FERI UNTUK
KE PULAU TIOMAN


Apabila tiada ikan segar di pasar Rompin kami terus kembali ke rumah untuk bersarapan sebelum bertolak ke Endau untuk mencari persiapan BBQ pada malam nanti..
see you again

0 Comments:

Post a Comment



kain sutera كاين سوترا © 2008. Template by Dicas Blogger.

TOPO